LET US ALL TRANSCEND FROM THIS WORLDLY LIFE

CONCEPT

Today’s Islamic & Arabic cultures have lost their identity amid modern surroundings. Wasf, meaning description in Arabic, was created to re-define the relationship between culture, spirituality and modern art. Our range of Islamic Arabic gifts and home accessories are made to fit beautifully in the modern home. They are simple, neat, and most importantly, based on deep meaningful concepts.Each piece depicts a story that carries the essence of either a spiritual or cultural concept. The concepts are carefully and thoughtfully chosen. We are particularly drawn to the positively transcending ones.We hope Wasf can help today’s spiritual souls maintain their cultural roots while transcending from this worldly life; "You came from up there and there shall you return".

في محيط حياتنا المعاصرة بتنا نخسر هويتنا شيئا" فشيئا". الإسقاطات الغربية علينا غيّرت معالم الأشياء حولنا. من المنزل الى المكتب، أغلب الأماكن أصبحت تتسم بديكورات حديثة مبهرة ولكن أين نرى فيها ما يذكرنا بجذورنا؟ بشيء نراه يلفح الروح بسكينة ويمدنا بالطاقة الإيجابية؟وصف جاءت لتعيد هذا الرابط المرئي في ظل عالمنا المعاصر. رابط يذكرنا بعالمنا العربي والإسلامي. صممنا مجموعة قطع ديكور واكسسوارات عربية إسلامية تندمج بأناقة في المنزل أو المكان المودرن او المعاصر. تصف كل قطعة مفهوم معيّن اخترناه. تشدّنا المفاهيم التي تأخذنا الى القيم والسمو الروحي وتلك التي تذكرنا بجذورنا.نرجو أن تكون كل قطعة تقتنيها من وصف تذكير لك في صخب الحياة التي تجذبك اليها أنك لن تعلو ثابتا" من دون جذور وأن الروح أتت من عالم الله العلوي واليه تعود. 

WHO ARE WE?

We are a Lebanese design house with a passion for creativity with a purpose. We strive to create designs that are valuable and bring joy to those who look upon them. Our goal is to offer those seeking to enrich their homes with spirituality, high-quality pieces that help transfer their identity to their modern surroundings.

دار تصميم من لبنان لدينا شغف بالإبداع الهادف. نسعى جاهدين أن نبتكر قطع ديكور وهدايا عالية الجودة لا بغاية الفن للفن بل للتعبير عن معنى عميق.نتوجه لكل من يرغب أن يُثري منزله أو محيطه المعاصر أو المودرن بلفحة من هويته العربية أو الإسلامية.

"WE HELP YOU ENJOY ARABIC & ISLAMIC ART WHILE YOU'RE BUSY LIVING YOUR MODERN LIFESTYLE "

WE'RE NOT HERE TO

... erase the beautiful traditional Islamic arts. On the contrary, we are aiming to help celebrate the beautiful Islamic concepts they were based on, by re-introducing them to the modern world.We DO NOT create or misuse any spiritual concepts. We DO NOT belong to any political or religious institution. We are just independent artists hoping to offer you a positive and motivational perspective of Goodwill and Humbleness.

لا نية لنا بأي شكل إساءة التعبير عن أي مفهوم ديني أو التسويق لأي بدع. كما اننا لا ننتمي لأي فئة سياسة أو فرق مذهبية بل نأتي بهذه المبادرة من خلفيتنا الفنية الهندسية.
للفن التراثي والإسلامي جمالية خاصة به. دمجه في محيطنا المعاصر يحتاج الى إعادة إظهاره بصورة مناسبة دون اهمال لجوهره. لا غاية لوصف أن تشوه أو تقلل من شأنه بل بالعكس تعيد إحياء وجوده في أماكن تكاد تخلو من أي أثر له: المكان المعاصر أو الحديث.